Sunday 15 May 2011

asal-usul cik siti wan kembung

testing,testing..1,2,3
assalamualaikm...hye korang!
ak ni baru jer nak menjebakkan diri aku kt dunia blog ni. Selama ni just tngk blog org jer, mcm best jer kalo ada blog, so ak pn cuba la.

macam yang korang tngk kt atas tu, korang rasa nape aku pilih nama cik siti wan kembung??Sah-sah la sebab aku ni orang kelatan. Walaupun aku ni  lahir kt kelantan tapi ak sebenarnya tak reti kecek kelate. Disebabkn tulah member2 aku kata aku ni kelantan murtad.ntah apa-apa ntah! aku bkn tak nak kecek kelate tp bila ak try jer mak aku kata mcm org siam jer bunyi dia. So aku decide daripada memalukan diri aku baik tak yah cakap langsung. Aku paham jer bila bdk-bdk kelate tu kecek ngan aku tapi kalo dh msk makcik- mak cik dan pak cik -pak cik yang loghat diorg mmg pekat tu, mmg terngaga la aku nk phm, lps tu anguk jer la buat-buat phm.

Korang nak tau tak, aku dulu time nak kuar kt dunia ni, mak bidan yang sambut aku. bangga giler! Mana tak nye, aku rasa budak-budak yang seumur ngan aku mmg dah tak guna lagi dah kaedah mak bidan, suma lahir kt hospital. disebabkan itulah kat dalam surat beranak aku terpampang nama kampung aku sebagai nama tempat lahir aku. nama kampung aku ni pelik sikit dan bila aku tnya budak-budak kelate, mmg ramai yang tak tau. Memang hulu giler kampung aku. hulu-hulu pun best tau!Nyaman jer, tak cam kt KL. Aku tak nak sebut la nama kampung aku tu. Eleh kalo sebut pun bukan nyer korang tau pn!

So, setakat ni jer la yang aku boleh citer kt korang psl aku. Yang lain tu aku just sama jer macam korang. Ada 2 mata, 1 hidung, 1 mulut , 2 telinga, 2 tangan dan 2 kaki. nnti la aku pergi tngk kt cermin lg tngok apa yang aku ada sama ngan korang. OK

 


 
   

No comments:

Post a Comment