Monday 16 May 2011

First of all ak nak wish selamat hari guru kt semua cikgu-cikgu kt malaysia ni. tak kisah la korang ni cikgu sekolah ke, cikgu kelas masakan ke, cikgu sekolah memandu ke, janji korang mengajar orang korang memang layak untuk menyambut hari guru ni. Mesti best kn cikgu-cikgu hari ni sebab dpt bnyak hadiah.



Sebenarnya time sekolah rendah dulu, tu la cita-cita aku. alasan nyer sebab aku nak dapat bnyak hadiah macam  cikgu aku. Tapi aku tak nak la jadi cikgu seolah menengah sebab budak-budak sekolah menengah jarang bagi hadiah kt cikgu diorang. HAHA nilah nama nyer tak iklas nak jadi cikgu. ala biasala wei cita-cita budak umur 8 tahun, bukannyer reti pun pasal bab ikhlas ni.

Tapi dah lama-lama tu aku terpikir jugak sesuai ke aku nak jadi cikgu ni?? Paham ke budak-budak kalo aku ajar diorang??Akhirnya aku decide tak nak la jadi cikgu. Then bila muncul pulak citer CINTA MEDIK kat tv9, cita-cita aku pun berubah la kononya nak jadi doktor la plk. Cita-cita tu pun terpaksa dipinda sebab aku tngok cam susah jer blajar medik ni. tak seindah macam yang ditayangkan kt tv tu pun. Akhirnya, aku pun decide nak jadi pharmacist sebab aku memang minat giler dengan chemistry. Insyaallah sekarang aku sedang berusaha ke arah itu. korang pun aku rasa patut berusaha lebih untuk mencapai apa yang korang cita-citakan tu. ok la korang berusaha  ya!chaiyok!
 

No comments:

Post a Comment